مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
مــژده 20% تخفیف پایان سال (طرح 10+10)
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

برش واترجت چگونه کار می کند؟





برش واترجت چگونه کار می کند؟

بر خلاف تیغه های دستگاه های برش معمولی ، دستگاه برش واترجت از آب برای برش مواد استفاده می کند. آب بسیار تحت فشار است و جت حاصل می تواند برش های تمیز لازم برای شکل دادن به مواد ایجاد کند. برش فقط آب می تواند مواد نرمتری مانند لاستیک را برش دهد. اگر ساینده ها به آب اضافه شوند ، می توان از برش واترجت نیز با موفقیت برای برش مواد بسیار سخت تر استفاده کرد.

 

مزایای برش Waterjet

یکی از مزایای اصلی برش جوش این است که می تواند تقریباً هر ماده ای را که به طور معمول برای ماشینکاری عمومی و ساخت استفاده می شود ، کاهش دهد. این بدان معنی است که تقریباً برای هر صنعت کاربردهای بالقوه ای دارد.

دلیل اینکه می خواهید برش واترجت را از روشهای برش معمولی انتخاب کنید این است که اثرات مخرب گرما را به حداقل می رساند. هرگونه گرمای باقیمانده ناشی از فرسایش توسط ساینده در آب به سرعت خنک می شود. برش سرد اجازه می دهد تا یک واترجت بدون تغییر در خواص آن ، مواد را از بین ببرد ، مشکلاتی از قبیل اعوجاج ، پیچ و تاب و ترک را از بین ببرد. برش واترجت همچنین با کاهش نیاز به پردازش ثانویه می تواند در هزینه صرفه جویی کند.

 

ترکیب واترجت برش و ماشینکاری CNC

CNC مخفف Computer Numerical Control است. به جای اینکه به صورت دستی توسط یک اپراتور اداره شود ، یک دستگاه CNC توسط نرم افزار رایانه ای اداره می شود. از ماشینکاری CNC می توان در رابطه با برش واترجت استفاده کرد تا مزایای هر دو روش به دست آید. انعطاف پذیری برش واترجت و دقت ماشینکاری CNC برای برش های پیچیده و پیچیده بدون فشار مکانیکی بر روی مواد ، ساده سازی تولید و کاهش ضایعات ترکیب شده است.

 

برش واترجت به عنوان یک مکمل ماشینکاری معمولی

فناوری برش واترجت به طور مداوم در حال بهبود و دقیق تر شدن است. با این وجود ، مواقعی وجود دارد که ممکن است برای ایجاد کاملاً تیز در گوشه و کنار و یا برش خطوط بدون هیچ لک ، ماشینکاری معمولی مورد نیاز باشد.

در مواردی که برش واترجت برای تولید یک قسمت نهایی کامل ایده آل نیست ، با این وجود می تواند یک مکمل فوق العاده برای سایر تکنیک های ماشینکاری عمومی باشد. ابتدا می توان از برش واترجت برای تولید یک قسمت تقریباً آماده استفاده کرد و به شما امکان می دهد از تمام مزایای برش سرد تا آن نقطه بهره ببرید. سپس قسمت با استفاده از پردازش ثانویه معمولی تکمیل می شود.