مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

تکنولوژی برش واترجت در چه صنایعی کاربرد دارد؟





کاربرد برش واترجت تنها به یک صنعت خاص یا مواد خاصی محدود نمیشود؛ بلکه طیف وسیعی از صنایع به این تکنولوژی نیاز دارند. تکنولوژی برش واترجت راه‌حلی ایده‌آل برای موادی است که نسبت به دمای بالا حساس هستند.

در برش واترجت از مادهای مانند گرانیت در کنار بخار آب استفاده میشود. البته برای برش موادی با ماهیت نرمتر مانند لاستیک به استفاده از آب خالص اکتفا شده و نیازی به تراشنده دیگری نیست.

اما این تکنولوژی در چه صنایعی کاربرد دارد؟ با ما همراه باشید و از کاربردهای بی‌نظیر واترجت حیرت‌زده شوید!


درباره کاربرد برش واترجت چه میدانید؟


not found


به بیان ساده برش واترجت شامل یک جریان بخار آب با فشار بسیار بالاست که برای برش مواد مختلف کاربرد دارد. 2 پارامتر مهم یعنی دقت عمل فوق‌العاده و امکان استفاده از آن در دمای پایین نیاز صنایع مختلف به این تکنولوژی را بیشتر از قبل میکند.

بنابراین جای تعجبی ندارد اگر برش واتر جت در صنایع مختلفی مانند هوافضا، معدن، پزشکی، الکترونیک و غیره کاربرد داشته باشد. این دستگاه دارای 2 بخش اصلی است؛ از پمپ فشار قوی برای راه اندازی جریان آب استفاده میشود. در ادامه آب از نازل واتر جت عبور میکند. به طور معمول این نازل قطر بسیار کوچکی دارد که دقت برش را افزایش میدهد.

جالب است بدانید از این تکنولوژی برای برش موادی مانند شیشه، لاستیک، پلاستیک و سنگ استفاده میشود. اساساً هر مادهای که نرمتر از تراشنده مورد استفاده در این دستگاه باشد، با استفاده از جریان آب با فشار بالا قابل برش کاری خواهد بود.


کاربرد برش واترجت برای فزات ویژه

تکنولوژی واترجت قابلیت برش طیف گستردهای از فلزات را دارد که ازجمله آنها میتوان به آلومینیوم، تیتانیوم، اینکونل، مونل، فولاد و سایر صفحات فلزی اشاره کرد. همانطور که میدانید در صنعت، دو پارامتر زمان و هزینه بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین همه ما تلاش داریم که پروسه تولید محصول را به تعداد فرایندهای کمتری محدود کنیم. واترجت با حذف فرایندهایی نظیر آماده سازی برای جوشکاری، ماشین کاری و مواردی از این قبیل بازده تولید را به طور قابل توجهی افزایش میدهد.

برش سنگ، سرامیک و شیشه با استفاده از واترجت

از دیگر کاربردهای واترجت باید به قابلیت برش کاشی و سرامیکهای نازک تا گرانیتهای قطور اشاره کرد. برش یا شکل دادن قطعاتی از جنس فولاد ضدزنگ، برنج، مس و حتی سنگ نیز به کمک این دستگاه امکان‌پذیر است.

نکته جالب در خصوص این تکنولوژی قابلیت پیاده سازی طرحهای مختلف است. به نحوی که با دریافت دادههای رایانهای، طرحهای ویژه و هنری به راحتی روی مواد مختلف پیاده سازی میشوند.


کابرد واترجت در صنعت نفت و گاز

انواع واترجت‌ها این قابلیت را دارند که موادی از قبیل فولاد ضد زنگ و اینکونل‌هایی به ضخامت 250 میلی متر را برش دهند. در صنعت نفت و گاز به قطعاتی با اندازهای دقیق نیاز است و تکنولوژی واترجت راه‌حلی برای این دغدغه است.

مهم‌ترین مزیت این تکنولوژی عدم نیاز به دمای بالا برای برش مواد است؛ چراکه در برخی موارد دمای بالا سبب تغییر شکل یا تغییر ماهیت ماده مورد نظر میشود. استفاده از واترجت در صنعت نفت و گاز ضایعات را به شدت کاهش داده و نیاز به ماشین کاری ثانویه را به حداقل میرساند.


واترجت و صنایع دفاعی

کاربرد برش واترجت در صنایع دفاعی غیرقابل انکار است. از ورقهای کامپوزیتی گرفته تا ورقهای فولادی با ضخامتهای مختلف توسط این تکنولوژی برش داده میشوند. ساخت کشتیهای جنگی، ماشین‌آلات، ابزارها و سلاحهای مختلف به کمک این تکنولوژی امکان‌پذیر خواهد بود.

دقت و سرعت بالا در برش قطعات مختلف نیاز به واترجت را در این صنعت الزامی میکند.


کاربرد برش واترجت در تولید و برش صفحات فلزی

تطبیق پذیری بی‌نظیر واترجت به کاربران این امکان را میدهد که پروفیل‌هایی دقیق در انواع ضخامتها تولید کنند. برای برش فولاد ضد زنگ، فولادهای کربنی و آلومینیوم تکنولوژی واترجت گزینهای ایده‌آل است.

به کمک این تکنولوژی امکان وقوع هر گونه خطا به حداقل میرسد. علاوه بر این واترجت تکنولوژی با ایمنی بسیار بالاست و نیاز به عملیات و فرایندهای ماشین کاری را کاهش میدهد.


شرکت رادوکس و تکنولوژی برش واترجت

شرکت رادوکس با تولید دستگاههای برش واترجت انقلابی در صنعت مهندسی به پا کرده است. این دستگاه با بهره‌مندی از جدیدترین دستاوردهای مهندسی تولید شده که از استانداردهای بین‌المللی تبعیت میکند.

رادوکس به عنوان تولید کننده این دستگاه نیازهای مشتریان را در الویت قرار داده و دستگاهی به‌صرفه و باکیفیت را به بازار عرضه کرده است. خدمات پس از فروش 5 ساله این شرکت، رادوکس را به بهترین گزینه برای خرید دستگاه واترجت تبدیل میکند.