مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
مــژده 20% تخفیف پایان سال (طرح 10+10)
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

برش پلاسما





شیوه انجام برش پلاسما


در برش پلاسما با ارسال قوس الکتریکی از طریق گاز(می تواند هوا، نیتروژن، آرگون، اکسیژن و غیره باشد) که از یک بازکننده منقبض عبور می کند،کار می کنند.این پروسه دمای گاز را تا جایی افزایش می دهد که ماده وارد حالت 4 شود.با سه مورد اول آشنا هستیم:جامد،مایع و گاز.دانشمندان این حالت را پلاسمایی یا حالت اضافی را نامیده اند. از آنجا که برش فلز بخشی از مدار است ، هدایت الکتریکی پلاسما باعث انتقال قوس به کار می شود.

باز شدن محدود شده (نازل) گاز از آن عبور می کند و باعث می شود تا با سرعت بالایی از آن فشرده شود ، مانند هوا که از طریق ونتوری در یک کاربراتور عبور می کند. این گاز پر سرعت از طریق فلز مذاب کاهش می یابد. همچنین این گاز در اطراف محیط منطقه برش جهت محافظت از برش هدایت می شود.

در بسیاری از برشهای پلاسما امروزی بهتر ، از یک قوس خلبان بین الکترود و نازل برای یونیزه کردن گاز استفاده می شود و در ابتدا پلاسما را قبل از انتقال قوس تولید می کند.

روش های دیگر استفاده شده لمس نوک مشعل به کار برای ایجاد جرقه و استفاده از مدار شروع فرکانس بالا (مانند یک جرقه جرقه) است. هیچ یک از این دو روش اخیر با برش CNC (خودکار) سازگار نیست.

 مواد مصرفی از برش پلاسما Hypertherm Powermax 900 این عکس حلقه چرخان را که بالاتر از الکترود است نشان می دهد و باعث می شود که پلاسما به سرعت عبور کند.

در حالی که همه این قطعات به عنوان مواد مصرفی شناخته می شوند ، این الکترود و نازل است که می پوشند و نیاز به تعویض دوره ای دارند.

برش پلاسما CNC (کنترل عددی کامپیوتری) فرآیند تولید شکل را کاملاً خودکار می کند. ماشین آلات اولیه CNC از نوار با سوراخ های کوچک سوراخ شده برای ارائه دستورالعمل های رایانه بدوی (طبق استانداردهای امروزی) استفاده می کردند.

واحدهای CNC امروزه از رایانه های تولیدی گران قیمت و مخصوص تولید ماشینهای سوزاننده یا کامپیوترهای شخصی سازگار برای اجرای دستگاهها استفاده می کنند. هر دو کیفیت برش و سرعت تولید یکسان را ارائه می دهند. در برش CNC ، شکل های خود را روی صفحه رایانه مرتب می کنید و بدون نیاز به لمس مواد ، آنها را به صورت خودکار برش می دهید. نرم افزار CNC به شما امکان می دهد برنامه مکث برای سوراخ کردن ، مقیاس در ثانیه یا پایین آمدن ، تنظیم شتاب و کاهش سرعت در گوشه ها و سایر عملکردها را با واحد چشمی برق امکان پذیر نباشد.