مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

مشاوره خرید cnc





در ابتدا بهتر است به دستگاه برش لیزر و نحوه کار آن آشنا شویم...

CNC چیست؟  

CNC مخفف Computerized Numerical Control است. این یک فرآیند تولید کامپیوتری است که در آن نرم افزار و کد از پیش برنامه ریزی شده حرکت تجهیزات تولید را کنترل می کند. ماشین کاری CNC طیف وسیعی از ماشین آلات پیچیده مانند آسیاب، ماشین تراش و آسیاب تراش را کنترل می کند که همگی برای برش، شکل دادن و ایجاد قطعات و نمونه های اولیه استفاده می شوند. ماشین‌ کاران CNC عناصر طراحی مکانیکی، نقشه ‌های فنی، ریاضیات و مهارت‌ های برنامه ‌نویسی کامپیوتری را برای تولید انواع قطعات فلزی و پلاستیکی ترکیب می‌ کنند. اپراتورهای CNC می توانند یک ورق فلز را بگیرند و آن را به یک قطعه مهم هواپیما یا خودرو تبدیل کنند. CNC (کنترل عددی کامپیوتری) کنترل کامپیوتری ماشین آلات مانند آسیاب، آسیاب، روتر و حتی یک ماشین تراش است. سرمایه گذاری در ماشین فرز CNC نیاز به تحقیق و درک دارد زیرا می تواند ماشین پیچیده ای باشد، به ویژه برای خریدارانی که برای اولین بار این دستگاه را خریداری می کنند. خوشبختانه، ما اینجاییم تا شما را راهنمایی کنیم که در هنگام خرید اولین دستگاه CNC خود باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید.

دستگاه CNC چیست؟  

ماشین‌های کنترل عددی کامپیوتری ماشین‌های خودکاری هستند که توسط کامپیوترهایی که دنباله‌های از پیش برنامه ‌ریزی ‌شده دستورات کنترل ‌شده را اجرا می ‌کنند، کار می ‌کنند. ماشین ‌های CNC اساساً برعکس دستگاه‌ های قدیمی هستند که به‌ صورت دستی توسط چرخ ‌ها یا اهرم‌ های دستی کنترل می‌ شوند یا به‌ صورت مکانیکی توسط بادامک ‌ها به ‌تنهایی کنترل می ‌شوند. ماشین ‌های CNC مدرن امروزی با استفاده از زبان ماشین کاری CNC - به نام G-code - که اندازه‌ گیری ‌های دقیقی را برای تولید، مانند نرخ خوراک، سرعت، مکان و هماهنگی به آن‌ها می ‌گوید، کار می ‌کنند. طراحی و قطعات مکانیکی امروزی برای سیستم‌ های CNC بسیار خودکار هستند - بر خلاف ماشین ‌های قدیمی و خطرناک کارخانه ‌ای که در گذشته فکر می ‌کردید. ابعاد مکانیکی قطعات با استفاده از نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) تعریف شده و سپس توسط نرم افزار ساخت به کمک کامپیوتر (CAM) به دستورالعمل های ساخت ترجمه می شود. بنابراین، داشتن ماشین‌ کارها و برنامه ‌نویسان CNC آگاه در صنعت برای راه‌ا ندازی این ماشین‌ آلات با تکنولوژی بالا مهم است. بودجه تقاضا برای ماشین های CNC در حال افزایش است، ناگفته نماند، هر کسی در تولید باید از آنچه این فناوری ارائه می دهد استفاده کند.

با این حال، این ماشین ها بسیار گران هستند، به خصوص ماشین های جدید. راه ایده آل برای خریدارانی که برای اولین بار می توانند مقداری پول پس انداز کنند این است که به سراغ یک دستگاه CNC دست دوم بروند و بعداً هنگام تولید و تثبیت درآمد آن را به یک دستگاه جدید ارتقا دهند. در دسترس بودن خدمات تخصصی و قطعات یدکی، چه نو و چه کارکرده، ماشین ‌ها در نهایت خراب می ‌شوند. یک ماشین جدید ممکن است پیچیده باشد و به تعمیر و نگهداری دوره ای پیچیده نیاز داشته باشد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که سازنده می تواند در صورت نیاز پشتیبانی مقرون به صرفه ارائه دهد. برای یک ماشین کارکرده، مطمئن شوید که در دسترس بودن و هزینه قطعات یدکی برای ساخت یا مدلی که می خواهید خریداری کنید، بررسی کنید.

لوازم جانبی  

هنگامی که تجربه ای در مورد دستگاه CNC خود داشته باشید، خواهید دانست که برای چه کارهای دیگری می توانید از آن استفاده کنید. بنابراین، باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا نیازهای تولیدی آینده شما را برآورده کند. لوازم جانبی آن چیزی است که انعطاف پذیری و سودمندی آسیاب شما را افزایش می دهد. برخی از لوازم جانبی عبارتند از گیره ماشین ‌کار، گیره کورت، پایه گردان، کولت‌ ها یا نگهدارنده‌ های آسیاب انتهایی، سیستم خنک ‌کننده و موارد دیگر. خریدارانی که برای اولین بار خرید می کنند می توانند منتظر بمانند تا به لوازم جانبی خاصی نیاز داشته باشند تا هزینه تجهیزات را در طول زمان تقسیم کنند.

یک دستگاه CNC یک دارایی مهم برای تولید شما است. صحبت با فردی که پیچیدگی های آن را درک می کند، به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید. ما طیف گسترده ‌ای از سیستم‌ های مسیریابی و فرز CNC و همچنین راه حل‌ های CNC را برای طیف وسیعی از مشتریان ارائه می ‌کنیم، که البته پشتیبانی پس از فروش فوق ‌العاده را هم در نظر نمی‌ گیرد.