مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
مــژده 20% تخفیف پایان سال (طرح 10+10)
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

برش لیزرر گالوانیزه





از ورق های گالوانیزه برای ساخت قطعات استفاده می شود که ما در بخش مختلفی از زندگی از ان ها استفاده می کنیم که برای بالا رفتن کیفیت برخی از محصولات ورق گالوانیزه بسیار اهمیت و نقش مهمی دارد. یکی از مزایای برش لیزر گالوانیزه این است که هنگام برش شما سطحی بسیار صاف را در اختیار دارید که دیگر نیازی نیست سطح کار خود را سمباده بزنید زیرا که کار انجام شده بسیار دقیق و با کیفیت است. دستگاه های بسیار پیشرفته ای هستند که برای برش ورق گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند شما می توانید با استفاده دستگاه لیزر هر ضخامت ورق گالوانیزه را برش دهید. با داشتن دستگاه سی ان سی شما می توانید به طور کامل بر عملکرد دستگاه نظارت داشته باشید که هنگام برش ورق سطحی صاف و بدون نیاز به سمباده زدن را در اختیار داشته باشید. از این ورق برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل کابینت آشپزخانه، کانال کولر، شیروانی و لوله بخاری می شود.

یکی دیگر از عواملی که ورق های گالوانیزه مورد استقبال قرار می گیرند و از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند مقاومت انها در برابر رطوبت و خوردگی است که همین امر باعث شده در صنعت حمل و نقل، کشاورزی، ساختمان سازی و عمران بسیار مورد استفاده قرار گیرد. ورق گالوانیزه در بازار به صورت رول و در اندازه استاندارد و با ضخامت هایی بین 0.18 تا 0.6 میل وجود دارند.

روش برش لیزر گالوانیزه چگونه است؟  

 به علت داشتن دقت بالا و عملکرد بسیار خوب برش لیزر گالوانیزه، امروزه بسیاری از صنایع به این روش روی اورده اند و از این روش استفاده می کنند و همان طور که اشاره کردیم یکی از علل این کار استفاده بسیار از این ورق برای ساخت وسایل مختلف است که در دسترس ما هستند. هنگام استفاده ازدستگاه برش لیزر گالوانیزه، دستگاه لیزر می تواند حداقل عرض برش از 0.1 میلی متر تا 1 میلیمتر داشته باشد که این خود یک مزیت است. روش کار لیزر به این گونه است که هنگام تابیده شدن لیزر بر سطح ورق گالوانیزه نقاط مختلف سطح کار بسیار کم در معرض گرمای لیزر قرار می گیرد که این کار باعث می شود شاهد کیفیت بالای لبه برش در پایان کار باشیم و ورق گالوانیزه دچار تغییر شکل نمی شود. البته باید نکته ای را بگوییم که امکان دارد در پشت ورق بی نظمی های بسیار کمی مشاهده کنید که جای نگرانی ندارد هنگام پردازش این مشکل کوچک حل خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از برش های گالوانیزه استفاده از این روش برای ایجاد الگوهای پیچیده است که به صورت کاملا اتوماتیک صورت می گیرد. این سیستم می تواند کار را برای شما بسیار راحت کند چرا که تنها با وارد کردن نقشه به نرم افزار کامپیوتری می توانید بدون نیاز به هیچ عمکرد و نیروی انسانی و در اصلاح بدون دخالت دست و کاملا خودکار این کار را انجام دهید. تنها نیروی انسانی مورد نیاز شما اپراتور سیستم خواهد بود که وظیفه کنترل برای برش ماشین را بر عهده خواهد داشت.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم سیستم کار برش گالوانیزه به این صورت است که دستگاه نور لیزر را می تاباند و به طور متمرکز روی یک سطح قرار می دهد. در این هنگام برای جلوگیری از گسترش مواد مذاب ایجاد شده از یک جت گاز محوری هم محور استفاده می کنند تا این مواد را دفع کند.

برش لیزر روی قطعات گالوانیزه را می توان با کمک یک دستگاه cnc انجام داد. برای این کار نیز می توان از سه روش مختلف با عنوان های برش شعله، همجوشی و از راه دور استفاده کرد. برای دور کردن مواد مذاب از پوسته، گاز ازت را در روش همجوشی بکار می گیرند. توجه داشته باشید که استفاده از گاز نیتروژن در این روش میصر نیست چرا که گاز نیتروژن نمی تواند با مواد مذاب ایجاد واکنش کند. اما در روش شعله برای از بین بردن مواد مذاب از گاز نیتروژن استفاده می شود زیرا این گاز با واکنش های گرمازا می تواند باعث افزایش انرژی ورودی به ساز و کار برش لیزر گالوانیزه شود. در روش برش لیزر از راه دور نیز می توان با کمک گرفتن از یک آینه مقعر و یا یک لنز مخصوص، پرتوی لیزر را بر روی سطح مورد نظر تاباند. این پرتو به اندازه یک نقطه خواهد بود و قدرت و چگالی بالایی در جهت ایجاد برش را دارا است.

فراموش نکنید رعایت فاصله کانونی یک فاکتور مهم و اساسی در راستای ایجاد یک برش درست و مناسب است. دستگاه های لیزر پیشرفته بسیار زیادی برای ایجاد برش لیزر گالوانیزه در بازار عرضه می شود که شما می توانید بر حسب نیاز خود از آنها استفاده کنید.