مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

برش لیزر مسی





استفاده از برش لیزری مزایای متعددی در پی دارد که از جمله این مزایا می توان به انعطاف پذیری زیاد برای پارامترهای پردازشی را عنوان کرد و همچنین می تواند برای هندسه های پیچیده با ابعاد مختلف استفاده شود. این نوع برش به صورت تنش حرارتی بر روی سطح تأثیر می گذارد.

برش لیزر مسی در حکاکی، ظروف آشپزخانه، کشتی سازی، صنعت نفت و گاز، مصارف خانگی و بسیاری از کاربردهای صنعتی دیگر استفاده می شود. استفاده از دستگاه های برش لیزر برای برش قطعات فلزی با دقت و کیفیت از جمله برش مس، کار را برای سازندگان قطعات فلزی آسان کرده است. برش لیزری مس به گونه ای انجام می شود که قسمت های اضافی ورق فلز سوخته، ذوب یا تبخیر می شود. برای تمیز نگه داشتن کار، یک موتور وظیفه پخش گاز را بر عهده دارد. در روش برش لیزری مس، منبع قدرتمندی نور را به سطح مورد نظر هدایت کرده و کار برش را انجام می دهد. همچنین لازم به ذکر است که قدرت دستگاه بسته به جنس و ضخامت قطعه ممکن است متفاوت باشد.

برش لیزری مس در مقایسه با روش های سنتی برش فلز، دقت کار را بسیار افزایش داده است و با سرعت بیشتری انجام می شود و می توان گفت که بسیار پیشرفته تر و بی دردسرتر صورت می گیرد. در روش سنتی با ایجاد حرارت زیاد فلز را برش می دادند که باعث خم شدن فلز می شد اما استفاده از روش برش لیزری مسی باعث کاهش قابلیت خمش فویل مسی می شود به طوری که بعد از برش نیازی به تا زدن نبود. برش مس با دستگاه های لیزر بسیار بی صدا بوده و از ایمنی بالایی برخوردار است که خطر کار با این دستگاه به صفر می رسد.

مزایای برش لیزر  

برش لیزر مسی دارای مزایایی از جمله: خلاقیت در طراحی، انعطاف پذیری در طراحی های پیچیده، دقت بسیار بالا، سرعت بالا، قیمت پایین، دقت یکنواخت در برش های تکراری، کیفیت بالا و ضایعات کمتر است. همچنین برش انبوه، تولید همزمان قطعات با ضخامت یکسان و حذف چندین مرحله از فرآیند تولید نیز از دیگر مزایای این نوع برش است.

حداکثر ضخامت برش لیزری شش میلی متر است که بسته به سختی فلز می توان ضخامت آن را تا 10 درصد تغییر داد. این دستگاه ها به دلیل غیر مکانیکی بودن، سرعت برش بالا، کیفیت بالا و قیمت ارزان در سراسر جهان محبوب هستند. یکی دیگر از مزیت های برش لیزر مس این است که کمترین تلفات و چرخش را نسبت به روش های دیگر دارد. در برش های تکراری کار برش با همان دقت انجام می شود و از نظر طراحی هندسی محدودیتی وجود ندارد. در هنگام برش فلز، ساختار فیزیکی فلز را تغییر نمی دهد و همچنین صافی استاندارد را پس از برش قطعه کار نشان می دهد.

نکات مهم برش لیزر مسی  

زاویه مخروطی: این شامل تغییر قطر سوراخ در ضخامت برش است.

تولید تاشو: هر چه پس از برش، چین ها کمتر باشد کیفیت نهایی بهتر و نیاز به ماشینکاری دوم کمتر می شود.

کرف: کرف در واقع کوچکترین شعاع برش را مشخص می کند که بستگی به ضخامت ورق فلز دارد و بهتر است در پروژه در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، بسیاری از گوشه ها دهانه دارند. علاوه بر این، حداقل تعداد سوراخ هایی که می توان در ورق ایجاد کرد به ضخامت ورق بستگی دارد. بدیهی است که هرچه عمق دستگاه کمتر باشد، خطوط پیچیده تر و دنده ها ظریف تر خواهند بود.

سرعت برش: بستگی زیادی به قابلیت های دستگاه و قدرت پرتو لیزر دارد. هر چه قدرت دستگاه بیشتر باشد سرعت برش بیشتر می شود.

صافی سطح: یکی از مهمترین پارامترهای برش سطح صاف و عدم اکسیداسیون است که با ترکیب فناوری های مختلف و تنظیم صحیح و دقیق پارامترهای کنترلی مانند نوع گاز، فشار گاز، سرعت برش و لیزر ایجاد می شود.

برش فلز مس با استفاده از دستگاه برش لیزر امکان پذیر است، اما استفاده از این روش برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه نیست. مس به دلیل خاصیت انعکاس نور، توانایی ضعیفی در جذب اشعه مادون قرمز دارد. به عبارت دیگر، مس یک بازتاب دهنده عالی برای پرتو لیزر است.

انعکاس این مواد زمانی که فلز گرم می شود به شدت افزایش می یابد و هنگام ذوب شدن به شدت کاهش می یابد. در نتیجه بازتاب پرتو لیزر مسی مذاب کمتر از 70 درصد است. این به این دلیل است که فلزات براق مانند مس مقدار قابل توجهی از پرتو لیزر را در حالت مذاب جذب می کنند.