مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
مــژده 20% تخفیف پایان سال (طرح 10+10)
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

واتر جت آینه





 واترجت از آب به عنوان پیشران استفاده می کند و در یک ماده ساینده مخلوط می شود تا فرآیند برش را تسریع بخشد. شیشه برش واترجت نیاز دارد که در هنگام انجام کار، دقیق باشید تا کار را در حد امکان روان و زیرکانه انجام دهید. حتی اگر واترجت های ساینده بتوانند با ابزار مناسب عرضه شوند، همچنان به مراقبت نیاز دارند تا برش را به درستی انجام دهند. در این مقاله تمام تلاش خود را کرده ایم تا نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

واترجت چه موادی را می تواند برش دهد؟  

شما می توانید با استفاده از این ابزار، از نظر هزینه و زمان کارآمد باشید زیرا حتی پیچیده ترین اشکال شیشه را می توان بدون مشکل برش داد. از آنجایی که برش واترجت یک روش غیر حرارتی است، هیچ ناحیه ای از شیشه در حین برش متاثر از گرما نخواهد بود که این مسئله به حفظ ساختار و شکل شیشه کمک می کند. از طرف دیگر، به این دلیل که شیشه شما هنگام برش با واترجت حرکت نخواهد داشت، نیازی به برش دوم یا اصلاح لبه های آن نیست.

از آنجایی که ماهیت جریان برش را می توان به راحتی تغییر داد، می توان از واترجت برای برش شیشه در پروژه های مختلف استفاده کرد. مهمترین مزیت برش واترجت توانایی آن در برش شیشه و آینه بدون تداخل با ساختار داخلی آنها است. این باعث می شود که شیشه به آرامی و کارآمد بریده شود.

آیا می توانید شیشه های سکوریت را با واترجت برش دهید؟  

حتی قوی‌ ترین نوع سلاح‌ ها هم نمی ‌توانند دشمنانی را که در زمان برش تسلیم نمی ‌شوند، سرنگون کند. در این مورد، شیشه سکوریت یک دشمن قوی است که از تسلیم شدن خود در برابر برش امتناع می کند. ممکن است بپرسید چرا؟ زیرا این شیشه ‌ها طوری طراحی شده ‌اند که پس از آسیب و شکستن به قطعات بسیار کوچک تبدیل شوند. این بدان معناست که آنها در حال حاضر تحت استرس شدید هستند و هر نیروی اضافی وارد بر آنها می شود به سادگی باعث می شود که آنها از هم جدا شوند. تحت این شرایط حتی کوچکترین فشار از سمت واترجت می تواند به سادگی آنها را از هم جدا می کند. از این رو، توصیه نمی شود که شیشه های سکوریت را با واترجت برش دهید.

آیا واترجت ها می توانند آینه ها را برش دهند؟  

این یک چالش بزرگ برای برخی از ماشین‌ های برشی است که از لیزر نقطه ‌ای برای برش استفاده می ‌کنند. با این حال، یک روش اقتصادی تر و کم ریسک تر وجود دارد که برای برش آینه ها از واترجت ها استفاده می شود. بدون ایجاد شکاف یا پرتاب شدن ذرات شیشه می توان آینه ها را به‌ طور پیوسته برش داد.

واترجت آینه و شیشه چگونه کار می کند؟  

واترجت ها می توانند شیشه و آینه را به طور موثر و روان بدون تداخل یا خراب کردن ساختار داخلی شیشه برش دهند. کاتر به یک پمپ آب پرفشار متصل می شود و سپس آب از نازل خارج می شود و با جریانی از آب با سرعت بالا از شیشه عبور می کند. برای کمک بیشتر به شیشه برش واترجت، جریان آب با مواد ساینده مانند گارنت و اکسید آلومینیوم مخلوط می شود. حتی برش های پیچیده را می توان به لطف فناوری کنترل جریان آب، به دقت انجام داد. البته اطمینان حاصل کنید که زمان ادغام مواد ساینده به جریان آب به درستی صورت می گیرد، زیرا آب بدون مواد ساینده ترک می ‌خورد و شیشه را خراب می ‌کند. برای این کار، جریان ساینده را قبل از جریان آب روشن کنید تا در طول فرآیند برش با آب جاری شود. حتی پیشنهاد می کنیم از یک تخته سه لا در بالای شیشه خود استفاده کنید تا قبل از اصلاح جریان، نیرو را جذب کند. این باعث می شود تا قبل از شروع فرآیند برش واترجت شیشه، مواد ساینده و آب با فشار کافی، مخلوط شده باشند.

مزایای برش با واترجت  

چندین مزیت برای برش شیشه و آینه با استفاده از فرآیند واترجت وجود دارد:

• ایجاد یک برش صاف

جریان آب تحت فشار دستگاه برش واترجت ابزاری فوق العاده صاف و قابل کنترل را فراهم می کند. کنترل سرعت برش به شیشه یا سرامیک نازک یا ضخیم اجازه می دهد تا به آرامی برش داده شود.

• یک برش دقیق

یک واترجت همه جهته می تواند تقریباً تمام اشکال را به ضخامت 0.1 میلی متر برش دهد. فشار بالای تولید شده از پمپ آب دستگاه، دقت دقیقی برای برش صاف سوراخ ها، بریدگی ها و جزئیات بدون اعوجاج ایجاد می کند. این سطح از دقت، برش واترجت را برای کاربردهای مختلف در انواع صنایع - خودروسازی، روشنایی، معماری، انرژی، دریایی، پزشکی، هوانوردی و غیره بهینه می ‌کند.